Freedive Eilat

לוגו צלילה חופשית אילת, ישראל Freedive Eilat logo

יוגה וצלילה חופשית

כתבה הדר דינצ'י

מה יש בעצם ביוגה שתורם לנו כ"כ בצלילה החופשית? 

אז אני אדבר טיפה על היוגה ואז אנסה לקשר את זה לחוויה שלי בצלילה החופשית. 
היוגה שאנחנו מדברים עליה היום , היא דרך חיים לכל דבר, מורכבת מ-8 איברים של פטנ'גלי
(8 limbs of ashtanga yoga).

* יאמה(yama) – (סייגים חיצוניים) אלו הם כללי המוסר לגבי החברה והפרט שאם לא מצייתים להם, גורמים לסבל ובורות.
* ניאמה (niama) – (סייגים פנימיים) מדובר על המשמעת העצמית של האדם כלפי עצמו
* אסאנות(asanas) – (תנוחות) , האימון הפיזי שמטרתו לקדם את בריאות הגוף ואיזון התודעה. 
* פראניאמה(pranayama) – (השליטה בנשימה) ,פראנה היא כוח החיים, האנרגיה שמפיחה חיים בחומר. תרגול הנשימה מאפשר לעורר את הפראנה בגוף ולהזרים אותו. 
* פראטיראה(Pratyahara) – השלב הראשון במדיטציה, שימת לב למודעות ולתחושות.
* דהרנה(Dharana) – השלב השני במדיטציה, יצירת המיקוד והריכוז. התודעה מצליחה לשמר את הריכוז לאובייקט עליו התאמנה ללא הפרעות . 
* דיאנה(Dhyana) – השלב השלישי במדיטציה , המודט מצליחה לשמור על האובייקט ולא לייצר תגובה נגדית בכל רמה שהיא . יש שקט רב ,קבלה ונוכחות מלאה בנושא בו מתרכזים . 
* סמדהי(Samadhi) – השלב האחרון , בו בעצם קורה האיחוד. המודט חווה את האיחוד של מושא התמקדותו ,בכל הרבדים – גוף, נפש ותודעה. 

היוגה מלמדת אותנו שימת לב לפרטים, היא מלמדת אותנו משמעת עצמית אך באותה הנשימה מלמדת אותנו על להיות טובים וחומלים עם עצמנו.
מה שבעיניי הוא תמצית הצלילה החופשית .
בצלילה חופשית כדי להשתפר , יש לשים כוונה ,מאמץ ולהשקיע. אך כשמשהו משתבש לא לסגת אחורה או להיות קשים עם עצמנו. להסתכל בעיניים טובות ולהבין שיש מדרגות שיש לטפס בהם והדרך של כל אחד היא שונה והיא בעיקר לא ליניארית. היוגה כמו הצלילה היא ספורט יחידני, האימון של השכן אינו בהכרח יתאים לי ואין שום צורך להשוות התקדמות ותוצאות עם האחר.
ככל שמעמיקים ונכנסים לעולם הצלילה החופשית, מגלים שכמו השלבים ביוגה ,שמטרתם הסופית היא האיחוד של הגוף, התודעה והנפש , כך גם הצלילה. בהתחלה כשאתה צולל מתחיל אתה לא מודע לדברים , לגוף, ליכולות , אך ככל אתה מעמיק אתה מבין שהספורט משנה אותך וגורם לך להביא את המודעות שלך לגוף ולתחושות במהלך הצלילה.
האסנות והפראנימה מגמישות ומחזקות את הגוף (האיברים החיצוניים והפנימיים) , מביאות את הצולל חזק ובנוי יותר לצלילה .

אני אסתייג ואומר שלא כל מי שעושה יוגה בהכרח יהיה צולל חופשי טוב ,יש עוד המון פרמטרים שיש לשים לב אליהם, אבל יש המון נקודות שהיוגה והצלילה חופשית נפגשות .

כשהתחלתי לצלול חופשי ראיתי כמה השנים שבהם אני עושה יוגה תרמו לי. הגעתי גמישה יותר פיזית ובעיקר מחשבתית לצלילה . בימים של צלילות פחות טובות הבנתי שזה הצעד אחורה שאני צריכה לקחת ובימים טובים יותר הבנתי שזאת המדרגה למעלה שאני עולה.
אז לסיכום צלילה חופשית היא לא יוגה ואני בטוחה שיש המון צוללים חופשיים מעולים ,שלא עוסקים ביוגה, אבל שתיהם הם יותר מספורט , הם מנטלים ופיזיים בו זמנית . הם דרך חיים של משמעת עצמית וחמלה.הם התקדמות הדרגתית לעבר איחוד של גוף, נפש ותודעה.

מבצע

קורס צלילה חופשית בסיסי

950 ש"ח במקום 1200 ש"ח

ניתן לממש בכל יום מימי השבוע

בתוקף עד - 1.5.24