Freedive Eilat

לוגו צלילה חופשית אילת, ישראל Freedive Eilat logo

איך להתכונן לקורס צלילה חופשית?

שואלים אותי, איך אני יכול להתכונן לקורס? מה כדאי לי לעשות?

אז לרוב התשובה שלי היא שלא צריך באמת להתכונן לקורס שלב א, שבו אתה רק הולך לבצע את ההכשרה הראשונה שלך ואין לך באמת מושג על מה אתה הולך לחוות.
מבחינתי בקורס שלב א החניך בא להיחשף לעולם הקסום הזה של צלילה בעצירת נשימה (APNEA).
הדבר היחיד שהייתי בודק עם חניך שנרשם לקורס זה את הטכניקה שלו בהשוואת הלחצים, ה"פמפום"

(כי שם באמת יכול להיות לו קושי ואם נזהה את זה לפני הקורס אז אפשר לעשות שיעור מקדים, אפילו דרך שיחת וידאו בווטסאפ או בזום.

בשיחה קצרה של כמה דק אנו נגלה את הטכניקה של החניך והאם הוא משתמש בוולסאלבה או פרנזל (יש כאלה שיגידו שהם בולעים רוק, הטכניקה הזו מוכרת כ- (VTO/BTV/HANDS FREE), לכל אחד מאיתנו יש את הרגלים האוראליים שלו ועל פי זה הוא יצבע באופן אינסקטיבי את השוואת הלחצים שלו.

שימוש בטכניקת וולסאלבה יקשה מאוד על אותו חניך לצלול לאורך הקורס בתנוחת גוף שבא הראש הוא האיבר המוביל את הצלילה והוא יאלץ לתת לרגליים כל הזמן להעמיק ראשונות (מבחינתי ומבחינת כל מדריך צלילה ככה לא צוללים צלילה חופשית, תשאלו את עצמכם למה אתם לא רואים את המדריך שלכם צולל ככה אבל הוא מבקש ממכם לצלול ככה, ניחוש שלי שהידע שלו לוקה בחסר בתחום השוואת הלחצים שידוע כנושא הקשה ביותר ללימוד ובעיקר קשה להסביר אותו ולהבין את הבעיה של החניך).

פרט לזה אם אתם מגיעים לקורס שלב ב'/ג' או מאסטר שם יש בהחלט מה להתאמן ולהכין את עצמכם על מנת להפיק את המרב מקורס הצלילה המתקדם
(שני כוכבים)

האימונים שאני ממליץ לעשות לפני הם: אימוני כוח, אימוני פחמן דו חמצני, אימוני חמצן נמוך, גמישות, אירובי, השוואת לחצים באופן יבש עם מכשירים כמו UBA PROJECT, OTOVENT, EQ TOOL, גמישות הסרעפת, אימוני תנועה.

בהקשר של השוואת הלחצים (פמפום) אני מאוד ממליץ לפתח את המודעות והשליטה באיברים השונים ללא קשר לרמתכם, ישנם תרגילים ספציפיים לחיזוק הלשון, החך הרך, תעלת האוסטכיוס ומיתרי הקול.
אם אתם לא מכירים אתם מוזמנים ליצור איתי קשר ואני אכוון אתכם בשמחה גדולה.
כל התרגילים האלה יעזרו לכם בטכניקות (מאוטפייל, לחץ קבוע ועוד..) בהמשך הדרך ובקורסים.

השאירו פרטים ונחזור אליכם

מבצע

קורס צלילה חופשית בסיסי

950 ש"ח במקום 1200 ש"ח

ניתן לממש בכל יום מימי השבוע

בתוקף עד - 1.5.24